Vastuullinen lainaus – Kuinka olla älykäs

Ota haltuun b2b myynti - aseta kollegoille ja kilpailijoille myyntistrategia esimerkki

Luotto on yksi varmimmista tavoista kasvattaa talouttasi ja saada hymy pienyrityksen omistajalle, käsityöläiselle, joka yrittää saada valmiiksi tavaraa, tai isälle, joka yrittää ruokkia perhettään. Jos olet lainanantaja ja luet tätä, oletko luultavasti tehnyt oikean päätöksen valitessasi tämän toimialan? Mutta lainanantajat saavat uuden mainetta joka toinen päivä, julkisesti vetäytyvät suohon syistä, kuten korkeista koroista, aggressiivisista perintäkäytännöistä ja huonosta tietosuojasta.

Mikä on ulospääsy?

Päätös suojautua näiltä imago-ongelmilta ryhtymällä vastuulliseksi lainanantajaksi on erittäin palkitseva. Tutustu, mitä tarkoittaa vastuullinen vuokraaminen. Älä kiirehdi lainaamaan kenellekään, kenellekään.

Ymmärrämme, että pyrkimys palvella yksin kaikkia luottoa hakevia nigerialaisia ​​voi olla varsin liikkeellepaneva voima, mutta älä ole huolimaton. Itse asiassa, määritä kohdeasiakaskuntasi. Riippuu siitä, mitä tiettyä markkinasegmenttiä voit palvella. sinulla ei ole pääsyä luottoon, haluatko palvella? Kenelle loit ehdotuksesi? Minulla on. Koska kun sinulla on keskittymiskykyä, onnistut monta kertaa todennäköisemmin.

Varmista, että lainanottajalla on keinot maksaa takaisin

On hienoa nähdä kuukausittaiset lainavarauksesi ja olla iloinen nähdessäsi itsesi kasvavan, mutta oletko tekemässä due diligence -työtä vai leikkaatko kulmia ”ison kuvan” luomiseen? tehdä. Analysoi asiakasrivitiedot varmistaaksesi riittävät ja tasaiset tulot ennen lainojen ottamista. Lainanantajana on sinun vastuullasi varmistaa, että et vahingossa yllytä asiakkaitasi vastuuttomaan toimintaan kasaamalla lainoja, joilla heillä ei ole varaa maksaa.

Älä osta henkilön tietoja tai lähetä hänelle roskapostiviestejä saadaksesi lainaa

Kova ja älykäs työ kannattaa. Hanki asiakkaita eettisesti ja orgaanisesti. Digitaaliset ja muut perinteiset markkinointitekniikat tunnetaan hyvin. Käytä tarpeen mukaan. Lainaajien aktiivinen tavoittaminen epäilyttävistä lähteistä peräisin olevien tietojen avulla ei osoita vilpittömyyttä.

Älä aliarvosta toverisi lainanantajamarkkinoita

Yrityksesi voivat kilpailla, mutta te kaikki työskentelette yhdessä ratkaistaksenne saman ongelman. Kurista luottovaje. Ja se on hänen N74 biljoonan leikkipaikkansa, joka on tarpeeksi suuri monille https://www.ninjacasino.com/fi/vedonlyonti/live pelaajille. Yrityksesi voi menestyä vahingoittamatta muiden lainanantajien mainetta.

Älä piilota syytteitä tai valehtele syytteistä

Joten miksi teemme tämän? Vaikka he voisivat välttää tämän (ehkä lainanottajat ymmärtäisivät tämän vasta jälkikäteen), he olennaisesti rajoittaisivat pitkän aikavälin kasvua. Jokainen asiakas, joka on saattanut joutua tämän uhriksi, laulaa tarinan ”kerran se puree häntä, hän on ujo kahdesti” ja kävelee sitten ohi seuraavan kerran, kun hän tarvitsee luottorajan. Lainanottajien tulee ymmärtää lainarakenne ja suunnitella sen mukaan. Lisäbonuksena on, että ne, joilla ei ole varaa maksaa näitä lainoja, kävelevät pois ja säästävät itsensä luottotappioilta.

Kohdella lainaajia kunnioittavasti

Ei ole häpeällistä ottaa luottolimiittejä. Kohtele lainaajia arvokkaasti. Ilman heitä yritystä ei olisi olemassa. Ensiluokkaisella asiakastuella on valtava rooli lainaliiketoimintasi menestyksessä. Lainanottajan on tuettava luottoa koko luottomatkansa ajan.

Kerätä lainoja eettisesti

Kyllä, lainanottajien on turhauttavaa olla myöhässä ja velkaa, ja 100 %:n periminen kaikista otetuista lainoista voi olla työlästä ja vaikeaa. Ymmärrämme, mutta älä käytä lainanottajien tietoja väärin perheen ja ystävien nöyryyttämiseen tai häiritsemiseen. Pakota heidät takaisinmaksuun ja käytä vain eettisiä menetelmiä lainojen keräämiseen.

Toimii vastuullisesti alaa kohtaan

Lainanantajana meillä on vastuumme asiakkaitamme kohtaan myös vastuu koko toimialalle suojella lainaekosysteemiä huonoilta toimijoilta. Ne, jotka osoittavat vastuutonta lainauskäyttäytymistä alustallasi, voivat toistaa tällaista toimintaa muualla, mikä vahingoittaa alaa. Heikentää kykyä käsitellä luottovajeita.

Raportoi lainan suoritus luottotoimistoille (sekä hyvät että huonot lainat) ja ilmoita petoksesta ja laittomasta toiminnasta tarvittaville valtion virastoille. Ei riitä, että vuokralaiset laitetaan mustalle listalle ja kielletään heidän käyttämästä palvelua, vaan jotta huonot vuokralaiset eivät huijaa muualla tai väärinkäyttäisi järjestelmää kokonaisuutena, tarvitaan yhteistyötä. Sen kanssa on parasta työskennellä.